Thursday, June 9, 2011

Mealshake untuk anak

Salam semua ...

Last week , top up supplemen yang dah habis , Zinc , Meal shake dan Vitamin C ..

Kali ni , teringin untuk mencuba Meal shake , for my kids , especially untuk si Alif , yang sgt2 kurang makan , sampai mama pun risau ...Ikut mood je bile nak makan ...hanya minum susu shj setiap hari ...nak makan nasi pun , buleh kira dengan batang jari bape kali jer ...

Yang si gegurl , plak sangat2 fussy ttg makan , tak makan sayur ..makan ayam atau makanan kegemaran shj .., dan yang pasti minum susu mmg tak lepass :)

Oh yer , I have 3 kids , 6 , 5 & 4 years ( 1 in a row :p ) ...Alhamdulillah even though kurang makan , nak kata kurus sgt tu takla ..tapi yang mama risaukan ..dari segi nutirien dan zat2 makanan yang sememangnya penting untuk pertumbuhan kanak2 yang membesar ..

Setelah membaca positif feedback dari mommies yang membelikan supplemen ini untuk anak mereka , saya mmg terus bersemangat nak cuba ..:) Mana tau jadi pemangkin selera dan menambah nutrien yang sedia ada untuk pemakanan seimbang mereka

Tak susah penyediaanya , hanya campurkan satu sudu untuk sehari ( saya campurkan bersama susu ) ..Masa mula2 minum mmg die rasa agak 'lain' , siap tanya mama ada taruh ape dlm susu ? ...Tapi nasib baik elok je minum sampai habiss ...:)

Insyallah akan saya kongsikan pengalaman saya memberi anak saya supplement ini , dan saya pasti sudah tentunya ramai parents mengalami masalah sama dgn saya , anak2 yang fussy eater ...sayur tak nak , buah tak nak ..( peningkan kenkadang :p )

Fakta mengenai Mealshake ( dipetik dari shaklee website )




"Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat. "

Anda berminat ?

Hubungi kami di shaklee.lina@gmail.com , atau SMS ke 012-383-1644 (Lina). Anda juga boleh walk-in ke mana-mana berdekatan, dan membuat pembelian dengan menggunakan ID saya ,837661 untuk membeli produk Shaklee pada harga diskaun.


No comments:

Post a Comment